Kao tijelo javnog sektora, CARNET je obvezan osigurati pristupačnost svojih mrežnih lokacija u skladu sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske (NN 17/19) od 23. rujna 2019., kojim se u nacionalno zakonodavstvo preuzima Direktiva (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora.
Ova Izjava o pristupačnosti odnosi se na CARNET sigma, aplikaciju za poslovanje ustanova.
Status usklađenosti
Aplikacija CARNET sigma je manjim dijelom usklađena sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora. U trenutku objave aplikacije, zahtjevi europske norme EN 301 549 V1.1.2 (2015-04) nisu ispunjeni u potpunosti.
Nepristupačni sadržaj
Neusklađenost sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske očituje se u sljedećem:
Mogućnost opažanja
- Aplikacija nema implementiran izbornik s opcijama za prilagodbu pristupačnosti, koji će se implementirati na idućoj doradi sustava
Operabilnost
- U sustavu nije moguće kretanje isključivo pomoću tipkovnice zbog nestabilnosti i gubitka fokusa
- Sadržaji u formatu videozapisa s uputama za korištenje pojedinih funkcionalnosti nemaju titlove ni transkript
- Neke od stranica i gumba nisu ispravno imenovani, a strukture (heading) naslova nisu dobro postavljene
Razumljivost
- Nije naznačena svrha i funkcija pojedinih simbola, slika i gumbi za čitače ekrana (primjerice, kod modula računovodstva i urudžbenog zapisnika), kretanje tabom je otežano
- Na razini stranica nije definiran jezik te će se doraditi u idućim doradama sustava
Podizanje razine pristupačnosti
CARNET je proveo testiranje digitalne pristupačnosti aplikacije CARNET sigma i dobavljaču aplikacije, InfoDom, dostavio Nalaz o stanju digitalne pristupačnosti s preporukama za unaprjeđenje stanja. Dobavljač aplikacije nije mogao otkloniti ranije navedene nedostatke pristupačnosti pronađene tijekom testiranja. U sljedećoj doradi sustava, CARNET će nastojati otkloniti sve uočene nepristupačnosti.
Priprema ove Izjave o pristupačnosti
Ova Izjava pripremljena je dana 25. rujna 2023., sukladno Predlošku izjave o pristupačnosti koji je u skladu s Direktivom (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora, a utvrđen je Provedbenom odlukom komisije EU 2018/1523 11. listopada 2018.
Za pripremu ove Izjave korištena je metoda procjene u obliku testiranja pristupačnosti.
Testiranje pristupačnosti proveli su stručnjaci za digitalnu pristupačnost i osobe s različitim vrstama invaliditeta koje su napredni korisnici informacijske tehnologije. Testiranja su izvršena na platformama Windows 10, Windows 11, Android 10, Android 13, iOS 13.3.1, iOS 16.4, MacOS Mojave. Internetski preglednici koji su korišteni tijekom testiranja su aktualne verzije Microsoft Edge, Mozilla FireFox, Google Chrome, Brave. Uređaji korišteni tijekom testiranja su Lenovo ThinkPad T570, iPhone 11, Apple MacBook Pro M1, HP (nije naveden model), Samsung S22+, CUBOT NOTE 20 PRO. Asistivna tehnologija korištena tijekom testiranja: čitači ekrana JAWS 2023 i NVDA 2023.1.
Povratne informacije i podaci za kontakt
Sve upite vezane uz pristupačnost navedenog sustava korisnici mogu uputiti CARNET-ovoj Službi za korisnike (Helpdesk).
CARNET-ov Helpdesk možete kontaktirati:
- e-poštom: helpdesk@carnet.hr
- telefonom: +385 1 6661 500
- poštom: CARNET-ova Služba za podršku korisnicima, Josipa Marohnića 5, 10000 Zagreb.
Radno vrijeme CARNET-ovog Helpdeska je od ponedjeljka do petka od 8 do 20 sata.
CARNET je dužan na upit, obavijest ili zahtjev korisnika vezano uz osiguravanje pristupačnosti odgovoriti u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti, odnosno zahtjeva ili ga u istom roku, uz detaljno obrazloženje razloga koji zahtijevaju odgodu, obavijestiti o naknadnom roku u kojem će odgovoriti na korisnikovu obavijest ili zahtjev. U skladu s uobičajenim radom svog Helpdeska, CARNET će nastojati odgovore na upite obraditi unutar dva radna dana.
Inspekcijski nadzor
Tijelo nadležno za praćenje usklađenosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora sa zahtjevima pristupačnosti i nadzor nad provedbom Zakona o pristupačnosti je Povjerenik za informiranje Republike Hrvatske.
U slučaju nezadovoljavajućih odgovora na obavijest ili zahtjev za povratne informacije o pristupačnosti ovim mrežnih stranica, korisnici se mogu obratiti Povjereniku za informiranje putem telefona broj +385 1 4609 041 ili putem elektroničke pošte: pristupacnost@pristupinfo.hr.